Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

PN na zakup i dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek laserowych i atramentowych, faksów i kserokopiarek

SWW/ZP-3/BFL/2015

Warszawa, dnia 19 maja 2015 r.

 

SWW/ZP-3/BFL/2015

 

 

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu treści SIWZ

 

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup i dostawę materiałów eksploatacyjnych
do drukarek laserowych i atramentowych, faksów i kserokopiarek”.

 

W związku z otrzymaniem pytania dotyczącego treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup i dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek laserowych i atramentowych, faksów i kserokopiarek”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) przekazuje jego treść bez ujawniania źródła wraz z wyjaśnieniami.

Pytanie 1:

Treść pytania znajduje się w załączniku nr 1 do Zawiadomienia o wyjaśnieniu treści SIWZ.

Odpowiedź 1:

Za kryteria przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął zarówno cenę – 50%, jak i rodzaj oferowanych materiałów eksploatacyjnych – 50%. W ocenie Zamawiającego przyjęcie takich kryteriów nie narusza zasad równego traktowania Wykonawców ani tym bardziej żadnego nie dyskryminuje. Przeciwnie stwarza szanse również dla Wykonawców oferujących materiały oryginalne, których cena jest znacznie wyższa niż materiałów równoważnych i cenowo zawsze skazani są oni na przegraną. Tak więc Zamawiający dopuszcza wszystkich Wykonawców jak i producentów zamawianych materiałów eksploatacyjnych, jednocześnie stosując dwa kryteria dając równe szanse Wykonawcom oferującym materiały równoważne i oryginalne. Suma punktów przyznawanych ofercie wynika z kryteriów przyjętych przez Zamawiającego, tj. cena oferty brutto oraz rodzaj oferowanego materiału, a punkty w zakresie pozacenowego kryterium są przyznawane za każdą zaoferowaną pozycję z wykazu materiałów będących przedmiotem zamówienia, co daje 0,3876 pkt dodatkowo, więc trudno mówić o tym, iż Zamawiający „z góry przyznaje najwyższą liczbę punktów" ofercie Wykonawcy, który zaoferuje materiały dedykowane przez producenta sprzętu. Art. 91 ust. 2 nie stanowi katalogu zamkniętego kryteriów oceny ofert. Przyjęte w przedmiotowym postępowaniu kryteria oceny ofert dotyczą przedmiotu zamówienia a nie właściwości Wykonawcy a już na pewno nie jego wiarygodności ekonomicznej, czy finansowej. Dlatego też Zamawiający nie narusza w żaden sposób art. 7 ust. 1, art. 91 ust. 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Opis przedmiotu zamówienia nie narusza art. 29 ust. 1, 2, 3 ustawy, ponieważ został opisany przy użyciu dopuszczalnych określeń (tusz/toner do danego urządzenia a nie tusz/toner konkretnej firmy). Natomiast symbole podane w kolumnie „Numer katalogowy materiału oryginalnego producenta wskazanego urządzenia” mają charakter czysto informacyjny - materiały eksploatacyjne pochodzące od producenta urządzenia, do którego są przeznaczone, tak zwane "oryginalne", z założenia spełniają wymagania Zamawiającego, dlatego ich symbole zostały podane, jako odnośnik: pojemności tuszu/tonera, wydajności oraz jakości wydruku dla materiałów równoważnych.

Wykonawca zarzuca również, iż kryterium oceny ofert jest „...całkowicie sprzeczne z kryteriami dopuszczanymi przez Prawo zamówień publicznych, w szczególności w zakresie oddziaływania na środowisko, gdyż wyprodukowanie nowego produktu przez producenta urządzenia w większym stopniu oddziałuje na środowisko, niż jeżeli przedmiotem dostawy miałby być zamiennik, np.(...) regenerowany przez innego producenta (...)".

Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były oryginalne lub równoważne, bez śladów używania i uszkodzenia, pełnowartościowe, kompatybilne ze sprzętem, w którym mają być użytkowane. Nie wymaga dostarczenia materiałów oryginalnych, jak najbardziej dopuszcza zamienniki, których proces wyprodukowania ma niewątpliwie identyczny wpływ na środowisko, ponadto zagospodarowanie odpadów przez Zamawiającego nie jest przedmiotem niniejszego postępowania.

 

Wykonawca zarzuca, iż Zamawiający określił w SIWZ „wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia w taki sposób, że ich spełnienie uzależnione jest wyłącznie od woli innego  podmiotu (innego Wykonawcy), a nie od czynników obiektywnych, co stawia tego Wykonawcę w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do pozostałych, a jednocześnie ogranicza możliwość uzyskania zamówienia przez innych Wykonawców".

Zamawiający nie ma wpływu na relacje łączące Wykonawcę z jego kooperantami, a materiały eksploatacyjne nie są towarem deficytowym - ich dostępność oraz liczba producentów na rynku jest ogromna, więc spełnienie wymagań Zamawiającego nie jest uzależnione wyłącznie od woli innych podmiotów. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów równoważnych, a więc wyprodukowanych przez firmy zupełnie niezależne od producenta sprzętu, w którym mają być zamontowane.

Definicja materiałów równoważnych również została zamieszczona w SIWZ: „Materiały eksploatacyjne równoważne (innych firm niż wymienione w specyfikacji) muszą być fabrycznie nowe, bez śladów używania i uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta, pełnowartościowe, nieregenerowane, nierefabrykowane oraz kompatybilne ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych bądź lepszych niż odpowiadające im produkty OEM".

Podane przez Zamawiającego kryteria oceny ofert są jak najbardziej obiektywne i mogą być spełnione przez wszystkich Wykonawców na rynku, nie dyskryminują żadnej grupy i stwarzają równe szanse dla Wykonawców oferujących produkty oryginalne i równoważne.

Dla Zamawiającego nie mają znaczenia skrócony termin dostawy czy wydłużony okres gwarancji materiałów, ponieważ termin dostawy został obiektywnie oszacowany, określony, jako wymagany i jest dla Zamawiającego wystarczający, natomiast podana gwarancja całkowicie zabezpiecza okres wykorzystania materiałów eksploatacyjnych.

W gestii Wykonawcy jest przygotowanie oferty i skalkulowanie oferowanych materiałów w taki sposób aby oferta była jak najkorzystniejsza. Zamawiający nie może narzucać i nie żąda od Wykonawców oferowania materiałów określonego rodzaju. Każdy z Wykonawców ma możliwość złożenia oferty takiej jaką uzna za najkorzystniejszą.

 

Mając powyższe na uwadze Zamawiający przyjął kryteria oceny ofert 50% cena i 50% rodzaj materiałów, jako jedyne sprawiedliwe i nie dokona ich zmiany.

Ponadto Wykonawca przywołuje kilka stanowisk UZP oraz kilka wyroków KIO dotyczących opisu warunków udziału w postępowaniu – a żadnych nieprawidłowości w SIWZ w tym zakresie nie stwierdza.

Przedmiotowe postępowanie zostało przygotowane przez Zamawiającego z należytą starannością i w sposób zapewniający zachowanie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania oraz stwarza równe szanse dla wszystkich Wykonawców ubiegających się o to zamówienie.

Zamawiający nie narusza więc w żaden sposób przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jak również przepisów innych aktów normatywnych na które powołuje się Wykonawca.

Powyższa informacja stanowi integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i należy ją uwzględnić podczas przygotowywania ofert. Zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

 

Szczegółowych informacji udzielają p. Agnieszka Filippowicz, p. Łukasz Zabłocki tel./faks 261 832 352 w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek JAWORSKI

 

 

 


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Ogłoszenie o zamówieniu było przedmiotem publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych:

Numer ogłoszenia: 67089 - 2015; data zamieszczenia: 11.05.2015 r.

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:     SŁUŻBA WYWIADU WOJSKOWEGO

al. Niepodległości 243

00-909 Warszawa 60

tel./fax. 261 832 352

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

zakup i dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek laserowych i atramentowych, faksów i kserokopiarek

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów eksploatacyjnych, zgodnych z opisem przedmiotu zamówienia i polskimi normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane. Materiały eksploatacyjne zostały wymienione w załączniku nr 1 do SIWZ poprzez wskazanie symbolu oryginalnego produktu (OEM) oraz typu/modelu urządzenia eksploatacyjnego, do którego są przeznaczone.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

30125110-5 – tonery do drukarek laserowych/faksów,

30125100-2 – wkłady barwiące,

30192113-6 – wkłady drukujące.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Data zakończenia: 10 grudnia 2015 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium do postępowania.
  2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
  3. Wadium na realizację przedmiotu zamówienia wynosi 3 500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
  4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
    1. pieniądzu;
    2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
    3. gwarancjach bankowych;
    4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
    5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
  5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu obliczoną kwotę należy wpłacić przelewem z rachunku bankowego Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego w NBP o/W-wa nr 43101010100055391391200000. Dowód wniesienia wadium w pieniądzu musi zawierać w rubryce „tytułem” sformułowanie ze zwrotem „wadium w sprawie nr SWW/ZP-3/BFL/2015” i należy załączyć go do oferty.
  6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt. 8.3 SIWZ oryginał dokumentu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
  7. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 pkt 1 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  8. Gwarancja lub poręczenie, o których mowa w pkt. 4, musi być podpisana przez przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację. np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Gwarancja lub poręczenie musi zawierać następujące elementy:

a)   nazwa Wykonawcy i jego siedzib(adres),

b)   nazwa Beneficjenta (Zamawiającego),

c)   nazwa Gwaranta lub Poręczyciela,

d)   określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją,

e)   sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia Zamawiającemu pełnej kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zapłaty zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji, w tym Zamawiający nie zaakceptuje gwarancji lub poręczenia zawierającego m. in. zastrzeżenie, ze wezwanie do zapłaty musi zostać złożone do Gwaranta za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Beneficjenta umowy, który potwierdzi, ze podpisy widniejące na wezwaniu zostały złożone w ważny sposób i należą do osób uprawnionych do składania oświadczeń majątkowych w imieniu Beneficjenta. Gwarant może weryfikować podpisy Beneficjenta w jego banku, ale we własnym zakresie. W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, ze Wykonawca nie wniósł wadium.

  1. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz w wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  2. Zamawiający zwróci wadium:
  1. wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt. 12.
  2. Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, z zastrzeżeniem ppkt. 14.
  1. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  2. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
  3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
  4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ppkt 10 lit. a), jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (art. 46 ust. 3 ustawy).
  5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
  1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
  2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

-      spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy,

-      nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy,

  1. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia” na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • Oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ;
  • Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 200 000,00 zł brutto.
  • Wykaz wykonanych dostaw a w przypadku świadczenia okresowego lub ciągłego również wykonywanych głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, zawierający co najmniej jedną dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek, faksów i kserokopiarek odpowiadającą swoim rodzajem dostawie będącej przedmiotem zamówienia na kwotę min. 200 000,00 zł brutto wraz z dokumentem potwierdzającym jej należyte wykonanie bądź wykonywanie.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ;
  • Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  • Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  • Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  • Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 oraz 10 - 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  • Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przekłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III 4.2

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  •  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz 10 i 11 ustawy - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • Informacja z art. 26 ust. 2d o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

  • Pisemny certyfikat ISO-9001:2008 i ISO-14001:2004 dla producenta oferowanego materiału eksploatacyjnego;

a w przypadku oferowania równoważnych materiałów eksploatacyjnych:

  • Oświadczenie, że oferowane równoważne materiały eksploatacyjne nie powodują ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz nie zaniżają jakości wydruku w stosunku do materiałów wytwarzanych przez producenta sprzętu oraz, że materiały te są w pełni kompatybilne z eksploatowanym sprzętem i nie powodują wcześniejszego zużycia się podzespołów tego sprzętu a w przypadku, kiedy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku, produkt równoważny posiada analogiczny element działający w ten sam sposób, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ;
  • Certyfikaty producenta materiału eksploatacyjnego, potwierdzające, że wydajność oferowanego produktu równoważnego jest taka sama lub wyższa w stosunku do oryginalnego, produkowanego przez producenta sprzętu, w którym zostanie użyty, jako zgodną, odpowiednio, z normami STMC (Standardized Test Methods Comity), ISO/IEC 19752 dla kaset monochromatycznych drukarek laserowych, ISO/IEC 24711 dla nabojów do drukarek atramentowych kolorowych, ISO/IEC 24712 dla materiałów do drukarek kolorowych oraz ISO/IEC 19798 dla kaset do kolorowych drukarek laserowych lub norm równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w prawym górnym rogu dokumentu, których pozycji z Formularza cenowego dotyczy dany wynik/raport.

III.6) INNE DOKUMENTY

  • formularz ofertowy;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

najniższa cena–50%,

rodzaj materiałów eksploatacyjnych-50%.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak.

 

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy oraz postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach i na określonych warunkach:

Zmiany korzystne dla Zamawiającego:

  • dopuszczalne jest obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy przy zachowaniu zakresu jego świadczenia umownego,
  • dopuszczalne jest skrócenie terminu wykonania umowy,
  • dopuszczalna jest zmiana świadczenia Wykonawcy na lepszej jakości przy zachowaniu tożsamości przedmiotu świadczenia.

Zmiany niekorzystne dla Zamawiającego:

  • niekorzystne dla Zamawiającego zmiany umowy dopuszczalne są tylko jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków, spełnienie świadczenia przez Wykonawcę byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby mu rażącą stratą, czego nie można było przewidzieć na dzień zawarcia umowy.

Zmiany neutralne dla Zamawiającego:

  • dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy),
  • dopuszczalna jest zmiana nazwy, określenia, oznaczenia przedmiotu świadczenia Wykonawcy przy zachowaniu tożsamości świadczenia i jego jakości,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sww.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Warszawa, Al. Niepodległości 243, wejście B tel. wew. 2352.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.05.2015 godzina 11:00, miejsce: osobiście: Warszawa, Al. Niepodległości 243, wejście B, lub przesłać na adres:

   Służba Wywiadu Wojskowego

Biuro Finansowo – Logistyczne

Sekcja Zamówień Publicznych

00-909 Warszawa 60

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej: nie

 

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.

 

 

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek JAWORSKI

Metadane

Data publikacji : 11.05.2015
Data modyfikacji : 19.05.2015
Podmiot udostępniający informację:
Służba Wywiadu Wojskowego
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Redaktor3
Osoba udostępniająca informację:
Redaktor3
Osoba modyfikująca informację:
Redaktor3

Opcje strony

do góry