PN na usługę sprzątania i odśnieżania terenów wewnętrznych oraz chodników wokół kompleksu 3619
SWW/ZP-26/BFL/2009
Warszawa, dnia 12 listopada 2009 r.
Z A W I A D O M I E N I E
o wyjaśnieniu treści warunków SIWZ
dot. sprawy nr SWW/ZP-26/BFL/2009
Dotyczy: „usługi związanej ze sprzątaniem i odśnieżaniem terenów wewnętrznych oraz chodników wokół kompleksu koszarowego nr 3619”
W związku z otrzymaniem zapytania dotyczącego treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o treści:
Pytanie nr 1
„Proszę o pozwolenie na przeprowadzenie wizji lokalnej TERENÓW WEWNĘTRZNYCH ORAZ CHODNIKÓW WOKÓŁ KOMPLEKSU KOSZAROWEGO NR 3619 w dniu 12.11.2009 o godz. 12:00”
Odpowiedź 1
Zamawiający nie przewidział w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia możliwości dokonania przez Wykonawców wizji lokalnej terenów wewnętrznych oraz chodników wokół kompleksu koszarowego nr 3619, gdyż zakres przedmiotu zamówienia wraz z określeniem rodzajów nawierzchni terenów sprzątanych został dokładnie opisany w rozdziale 2 SIWZ. W związku z powyższym Zamawiający nie wyraża zgody na przeprowadzenie wizji lokalnej.
Szczegółowych informacji udziela p. Łukasz Zabłocki, tel. kontaktowy (022) 683 23 52, w każdy dzień roboczy w godzinach od 8.30 do 14.30.
DYREKTOR
Biura Finansowo - Logistycznego
.......................................................
Marek MALINOWSKI
Warszawa, dnia 10 listopada 2009 r.
Z A W I A D O M I E N I E
o wyjaśnieniu treści warunków SIWZ
dot. sprawy nr SWW/ZP-26/BFL/2009
Dotyczy: „usługi związanej ze sprzątaniem i odśnieżaniem terenów wewnętrznych oraz chodników wokół kompleksu koszarowego nr 3619”
W związku z otrzymaniem zapytania dotyczącego treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o treści:
Pytanie nr 1
„Proszę o wyjaśnienie, czy cena jednostkowa jest ceną za jednorazowe sprzątaniei odśnieżanie (1m²) mnożona przez ilość dni i powierzchnię, czy powinna to być stawka miesięczna?”
Odpowiedź 1
Cena jednostkowa to cena za jednorazowe sprzątanie i odśnieżanie (1m²) mnożona przez ilość dni i powierzchnię.
Szczegółowych informacji udziela Łukasz Zabłocki, tel. kontaktowy (022) 683 23 52, w każdy dzień roboczy w godzinach od 8.30 do 14.30.
DYREKTOR
Biura Finansowo - Logistycznego
.......................................................
Marek MALINOWSKI
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
SŁUŻBA WYWIADU WOJSKOWEGO
al. Niepodległości 243
00-909 Warszawa 60
tel. (0-22) 68 46 627
fax. (0-22) 68 32 352
OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY
na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo zamówień publicznych” (Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zwaną dalej „ustawą”
na usługę związaną ze sprzątaniem i odśnieżaniem terenów wewnętrznych oraz chodników
wokół kompleksu koszarowego nr 3619
wokół kompleksu koszarowego nr 3619
1. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) Zamawiający zamieścił na stronie internetowej www.bip.sww.gov.pl (plik: SIWZ – do spr. SWW/ZP-26/BFL/2009, rozszerzenie zip). Dodatkowo można ją będzie pobrać w punkcie odbioru SIWZ mieszczącym się w Warszawie al. Niepodległości 243, wejście B tel. wew. 832 352.
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa związana ze sprzątaniem i odśnieżaniem terenów wewnętrznych oraz chodników wokół obiektu 3619 Al. Niepodległości 243 w Warszawie, w zakresie:
1) utrzymywania w czystości poprzez usuwanie zanieczyszczeń z chodników, dróg, placów, parkingów i innych terenów utwardzonych;
2) realizowania na odrębne zlecenia Zamawiającego prac związanych z:
a) odśnieżaniem, tj. zbieraniem śniegu, usuwaniem oblodzenia oraz posypywaniem piaskiem lub piaskiem z chlorkiem wapnia chodników, dróg, placów, parkingów i innych terenów utwardzonych,
b) wywożeniem nadmiaru śniegu,
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać prace przez 7 dni w tygodniu.
Łączna powierzchnia sprzątanych terenów – 11 034,80 m², w tym:
· 10.360,60 m² - teren wewnętrzny
· 674,20 m² - teren zewnętrzny wzdłuż ulicy.
(z czego parkingi zajmują powierzchnię 6.637,80 m2, drogi - 1.988,10 m2, place - 1.473,10 m2,
a chodniki i inne drogi utwardzone - 935,80 m2).
a chodniki i inne drogi utwardzone - 935,80 m2).
CPV: 90610000-6 – usługa sprzątania i zamiatania ulic;
90620000-9 – usługa odśnieżania.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (harmonogram prac) określony jest w Załączniku nr 2 do SIWZ.
4) Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
5) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6) Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
7) Okres realizacji zamówienia – od dnia 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2011 r.
3. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) Są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi.
b) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
c) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
d) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
e) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy;
f) Akceptują termin płatności 30 dni od daty złożenia oryginału faktury u Zamawiającego.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców na podstawie złożonych w ofercie dokumentów. Brak któregokolwiek z dokumentów spowoduje wykluczenie
Wykonawcy z udziału w postępowaniu.
Wykonawcy z udziału w postępowaniu.
2) W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, do oferty należy załączyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
e) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
f) aktualna polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej;
g) wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznika nr 5.
3) Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. b)÷ f) mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii z zamieszczonym zapisem „za zgodność z oryginałem”, podpisanym przez właściwą osobę
ze strony Wykonawcy.
ze strony Wykonawcy.
4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt 1) lit. b), d), e), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie otwarto wobec niego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
natomiast zamiast dokumentu, o których mowa w ppkt 1) lit. c) składa zaświadczenie z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
5) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 4), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
6) Dokumenty, o których mowa w ppkt 2) i 3) są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu lub kopii, przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez Wykonawcę, stosownie do obowiązujących przepisów.
7) W przypadku złożenia oferty wspólnej przez Wykonawców Zamawiający wymaga:
a) przedłożenia pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich stron biorących udział w postępowaniu (art. 23 ust. 2 ustawy) określającego jego zakres w formie oryginału lub kopii
poświadczonej przez notariusza „za zgodność z oryginałem”.
poświadczonej przez notariusza „za zgodność z oryginałem”.
b) złożenia oświadczenia, o którym mowa w ppkt 1) lit. a), podpisanego przez pełnomocnika;
c) złożenia kompletu dokumentów określonych w ppkt. 1) lit. b)÷g) przez wszystkie strony biorące udział w postępowaniu o zamówienie publiczne;
d) podpisania oferty przez pełnomocnika.
4. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
2) Wadium wynosi 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).
3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu obliczoną kwotę należy wpłacić na konto Zamawiającego w NBP o/W-wa nr 43101010100055391391200000. Dowód wniesienia wadium w pieniądzu musi zawierać w rubryce „tytułem” sformułowanie ze zwrotem „wadium w sprawie nr SWW/ZP-26/BFL/2009” i należy załączyć go do oferty.
5) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt. 10.3 SIWZ oryginał dokumentu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
6) Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 pkt 1 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7) Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
8) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą;
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego;
c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
9) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
b) który został wykluczony z postępowania;
c) którego oferta została odrzucona.
11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
12) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ppkt 10. lit. b) i c), jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
13) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) cena oferty za sprzątanie 100 m2 – 70%;
b) cena oferty za odśnieżanie 100 m2 – 20%;
c) cena oferty za wywóz 100 m3 śniegu – 10%
6. Miejsce, termin składania i otwarcia ofert
1) Ofertę należy przesłać na adres:
Służba Wywiadu Wojskowego
Biuro Finansowo-Logistyczne
Sekcja Zamówień Publicznych
00-909 Warszawa 60
w zamkniętej kopercie opisanej zgodnie z pkt. 12 ppkt. 6 SIWZ lub złożyć osobiście do Sekcji Zamówień Publicznych w Warszawie al. Niepodległości 243, wejście B (Biuro przepustek czynne w godz. od 800 do 1500 w każdy dzień roboczy), nr telefonu wew. 832-352. Osoby upoważnione przez Zamawiającego do odbioru ofert – p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki.
2) Termin składania ofert upływa w dniu 16 listopada 2009 r. o godz. 11.00 (za termin złożenia oferty przyjmuje się termin wpłynięcia oferty do Zamawiającego).
3) Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie określonym w ppkt 2 zostaną zwrócone bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
4) Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16 listopada 2009 r. o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego przy al. Niepodległości 243 w Warszawie (Sala przy biurze przepustek).
5) Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Podczas otwarcia ofert podane zostaną nazwy (firmy) oraz
adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, gwarancji i warunków płatności podanych w ofertach.
adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, gwarancji i warunków płatności podanych w ofertach.
7. Wykonawca jest związany złożoną ofertą przez 30 dni.
8. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
9. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:
· p. Andrzej Endzelm, tel. (022) 684 66 27, p. Łukasz Zabłocki, tel./fax. (022) 683 23 52 – w sprawach dotyczących zapisów SIWZ, w każdy dzień roboczy w godz. 8.30-14.30.
DYREKTOR
BIURA FINANSOWO - LOGISTYCZNEGO
.......................................................
Marek MALINOWSKI