PN na zakup i dostawę samochodów
SWW/ZP-53/BFL/2012
Warszawa, dnia 14 listopada 2012 r.
SWW/ZP-53/BFL/2012
Z A W I A D O M I E N I E
o wyjaśnieniu i zmianie treści SIWZ
oznaczenie sprawy: SWW/ZP-53/BFL/2012
Dotyczy: postępowania przetargowego na „zakup i dostawę samochodów”.
W związku z otrzymaniem pytań dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup i dostawę samochodów” Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść pytania bez ujawniania źródła wraz z wyjaśnieniami.
Pytanie nr 1:
Dla zadania ofertowego nr 1
Czy dopuszczają Państwo samochód z kołem dojazdowym w wyposażeniu i darmowym assistance na wypadek uszkodzenia koła przez cały okres trwania gwarancji?
Odpowiedź nr 1:
Nie, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zastosowania takiego rozwiązania.
Pytanie nr 2:
Dla zadania ofertowego nr 1
Czy Zamawiający dopuści auto o pojemności silnika 1986 cm³?
Odpowiedź nr 2:
Tak, Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia polegającej na zmianie w Załączniku nr 1A do SIWZ oraz w poz. nr 8 Specyfikacji technicznej Załącznika nr 6A do SIWZ minimalnej pojemności silnika oferowanego pojazdu z „min. 1990” na „min. 1986”.
Pytanie nr 3:
Dla zadania ofertowego nr 2
Czy Zamawiający dopuszcza samochód z rokiem produkcji 2011 i rokiem modelowym 2012?
Odpowiedź nr 3:
Nie, Zamawiający wymaga, aby oferowany samochód był fabrycznie nowy i wyprodukowany w 2012 roku.
Pytanie nr 4:
Dla zadania ofertowego nr 2
Biorąc pod uwagę wymogi firm ubezpieczeniowych odnośnie zabezpieczenia pojazdu mam pytanie czy Zamawiający wymaga drugiego zabezpieczenia pojazdu
w postaci autoalarmu?
Odpowiedź nr 4:
Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania drugiego zabezpieczenia pojazdu w postaci autoalarmu.
Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 683 26 26, tel./fax. (22) 683 23 52 w każdy dzień roboczy w godzinach
od 9.00 do 14.30.
DYREKTOR
BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO
SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO
.......................................................
Marek MALINOWSKI
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Ogłoszenie o zamówieniu było przedmiotem publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 441910 - 2012; data zamieszczenia: 09.11.2012 r.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: SŁUŻBA WYWIADU WOJSKOWEGO
Al. Niepodległości 243
00-909 Warszawa 60
tel./fax. (22) 68 32 352
· Adres strony internetowej zamawiającego:www.sww.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
zakup i dostawa samochodów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 zadania ofertowe:
Zadanie ofertowe nr 1:
zakup i dostawa samochodu osobowego w wersji nadwozia sedan. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączniku nr 1A do SIWZ;
Zadanie ofertowe nr 2:
zakup i dostawa samochodu terenowego typu PICK-UP. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączniku nr 1B do SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
34110000-1 – samochody osobowe;
34113000-2 – pojazdy z napędem na 4 koła
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:tak.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Data zakończenia: 15 grudnia 2012 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy,
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy,
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia” na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- Oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ;
- Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ;
- Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalegaz opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
- Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 - 11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto wobec niego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
III.6) INNE DOKUMENTY
- formularz ofertowy;
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oferty brutto – 70%;
zużycie energii – 12%;
emisja dwutlenku węgla – 12%;
emisja tlenków azotu – 2%;
emisja węglowodorów – 2%;
emisja cząstek stałych – 2%,
dla każdego zadania ofertowego oddzielnie.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak.
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy oraz postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach i na określonych warunkach:
1) Zmiany korzystne dla Zamawiającego:
a) dopuszczalne jest obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy przy zachowaniu zakresu jego świadczenia umownego,
b) dopuszczalne jest dostarczenie przez Wykonawcę, pojazdu o wyższych parametrach niż zaoferowany w formularzu ofertowym, odpowiadającego opisowi przedmiotu zamówienia określonemu przez Zamawiającego, z jednoczesnym zachowaniem jego funkcjonalności oraz ceny określonej w ofercie.
2) Zmiany niekorzystne dla Zamawiającego:
a) dopuszczalne jest wydłużenie terminu wykonania umowy z powodu siły wyższej albo z powodu okoliczności, za które wyłączną winę ponosi Zamawiający,
b) inne niekorzystne dla Zamawiającego zmiany umowy dopuszczalne są tylko jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków, spełnienie świadczenia przez Wykonawcę byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby mu rażącą stratą, czego nie można było przewidzieć na dzień zawarcia umowy.
3) Zmiany neutralne dla Zamawiającego: dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np.: zmiana siedziby, adresu, nazwy).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sww.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:Warszawa, Al. Niepodległości 243, wejście B tel. wew. 832 352.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:19 listopada 2012 r. godzina 12:00, miejsce: osobiście lub kurierem: Warszawa 02-009, Al. Niepodległości 243, wejście B, tel. wew. 832 352, pocztą:
Służba Wywiadu Wojskowego
Biuro Finansowo – Logistyczne
Sekcja Zamówień Publicznych
00-909 Warszawa 60
IV.4.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej:nie
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.
ZAŁĄCZNIK I – INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1NAZWA: Zadanie ofertowe nr 1.
1. Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:zakup i dostawa samochodu osobowego w wersji nadwozia sedan.
2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):34110000-1.
3. Czas trwania lub termin wykonania:Data zakończenia: 15 grudnia 2012 r.
4. Kryteria oceny ofert:
a).cena oferty brutto –70%
b).zużycie energii – 12%
c).emisja dwutlenku węgla – 12%
d).emisja tlenków azotu – 2%
e).emisja węglowodorów –2%
f).emisja cząstek stałych – 2%.
CZĘŚĆ Nr: 2NAZWA: Zadanie ofertowe nr 2.
1. Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:zakup i dostawa samochodu terenowego typu PICK-UP.
2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):34113000-2.
3. Czas trwania lub termin wykonania:Data zakończenia: 15 grudnia 2012 r.
4. Kryteria oceny ofert:
a).cena oferty brutto –70%
b).zużycie energii – 12%
c).emisja dwutlenku węgla – 12%
d).emisja tlenków azotu – 2%
e).emisja węglowodorów –2%
f).emisja cząstek stałych – 2%.
DYREKTOR
BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO
SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO
.......................................................
Marek MALINOWSKI