Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

PN na zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę

SWW/ZP-7/BFL/2011

  

Warszawa, dnia 12 maja 2011 r.

 

 SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu i modyfikacji treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytań dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje ich treść bez ujawniania źródła wraz z wyjaśnieniami.

 

Pytanie 1:

Proszę o podanie wymaganego okresu, na jaki autobus powinien posiadać pakiet ubezpieczeniowy.

Odpowiedź 1:

Zamawiający wymaga, aby autobus był ubezpieczony na okres 12 miesięcy od daty sprzedaży.

Pytanie 2:

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie Pakietu ubezpieczeniowego OC, AC, NW bez Assistance (firmy ubezpieczeniowe nie oferują tej opcji dla autobusów) ?

Odpowiedź 2:

Zamawiający dokonuje modyfikacji polegającej na wykreśleniu w załączniku nr 1A do SIWZ – opis przedmiotu zamówienia dla zadania nr 1 oraz w załączniku nr 2A do SIWZ – formularz ofertowy dla zadania nr 1 słowa „Assistance” w opisie zawartości wymaganego pakietu ubezpieczeń.

Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek MALINOWSKI


Warszawa dnia 6 maja 2011 r.

Numer sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

MODYFIKACJA
SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Działając na podstawie art. 38 ust.4 ustawy prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zawiadamia się o dokonaniu zmiany specyfikacji istotnych warunków zamówienia na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”.

W załączniku nr 2A do SIWZ – Formularz ofertowy dla zadania nr 1 ulega modyfikacji pkt 4 otrzymując brzmienie:

"Udzielamy gwarancji na oferowany autobus na okres …………… (min. 24 miesiące z limitem nie mniejszym niż 200 000 km), oraz gwarancji na perforację nadwozia na okres ……………… (min. 60 miesięcy)."

W załączniku nr 2B do SIWZ – Formularz ofertowy dla zadania nr 2 ulega modyfikacji pkt 4 otrzymując brzmienie:

"Udzielamy gwarancji na oferowany samochód na okres …………… (min. 24 miesiące z limitem nie mniejszym niż 100 000 km), oraz gwarancji na perforację nadwozia na okres ……………… (min. 60 miesięcy)  .

 

Dokonana modyfikacja specyfikacji wiąże wykonawców z chwilą ogłoszenia treści niniejszego pisma.

*zmodyfikowane formularze ofertowe znajdują się pod ogłoszeniem o zamówieniu

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

wz. Paweł DUTKIEWICZ

 

  

 


Warszawa, dnia 4 maja 2011 r.

 

 

 SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytania dotyczącego treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytania bez ujawniania źródła wraz z wyjaśnieniami.

 Pytanie 1:

Czy autobus koniecznie musi być wyposażony w grzejnik z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych, czy Zamawiający jest w stanie odstąpić od tego wymogu?

Odpowiedź 1:

Nie. Zamawiający wymaga, aby autobus był wyposażony w grzejnik z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych.

Pytanie 2:

Czy Zamawiający dopuszcza dostawę autobusu długości 12,8 m na dwóch kołach?

 Odpowiedź 2:

Zamawiający wymaga, dostawę autobusu o długości całkowitej min. 10 m max. 12,5 m.

Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

 

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

wz. Paweł DUTKIEWICZ


Warszawa, dnia 26 kwietnia 2011 r.

 

SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:      postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytania dotyczącego treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytania bez ujawniania źródła wraz z wyjaśnieniami.

 Pytanie 1:

Dotyczy: oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011, zadanie ofertowe nr 1

„Drzwi jednoskrzydłowe szt. 2 z przodu z ogrzewaną szybą i na środku pojazdu sterowane z miejsca pracy kierowcy.”

Czy Zamawiający zaakceptuje rozwiązanie szyby drzwi przednich polegające na zastosowaniu szyby podwójnej skutecznie zapobiegającej zaparowaniu i ograniczeniu widoczności kierowcy?

Odpowiedź 1:

Nie, Zamawiający nie dopuści do przetargu autobusu wyposażonego w powyższe rozwiązania.

 Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek MALINOWSKI

 


Warszawa, dnia 22 kwietnia 2011 r.

 

SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytań dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytań bez ujawniania źródła wraz  z wyjaśnieniami.

 Pytanie 1:

Czy Zamawiający dopuszcza pojazd z silnikiem o mocy min. 96 kW?

Odpowiedź 1:

Nie, Zamawiający wymaga, aby pojazd (samochód ciężarowy z zabudową kontenerową wyposażony w windę) wyposażony był w silnik o mocy min. 100 kW.

Pytanie 2:

Czy Zamawiający dopuszcza pojazd bez systemu stabilizacji toru jazdy?

Odpowiedź 2:

Nie, Zamawiający wymaga, aby pojazd (samochód ciężarowy z zabudową kontenerową wyposażony w windę) wyposażony był w system ESP (system stabilizacji toru jazdy).

Pytanie 3:

Czy Zamawiający dopuszcza pojazd bez poduszki powietrznej kierowcy i pasażera?

Odpowiedź 3:

Nie, Zamawiający wymaga, aby pojazd (samochód ciężarowy z zabudową kontenerową wyposażony w windę) wyposażony był w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.

 

Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

 

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek MALINOWSKI

  

 


 

Warszawa, dnia 21 kwietnia 2011 r.

 

SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytań dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytań bez ujawniania źródła wraz  z wyjaśnieniami.

 Pytanie 1:

Zadanie ofertowe nr 1 – zakup autobusu w liczbie 1 sztuki:

Czy Zamawiający dopuści do przetargu autobus z szybą przednią ogrzewaną poprzez wydajny nadmuch ogrzanego powietrza w miejsce elektrycznego podgrzewania szyby przedniej?

Odpowiedź 1:

Nie, Zamawiający wymaga aby przednia szyba oferowanego autobusu podgrzewana była elektrycznie.

Pytanie 2:

Zadanie ofertowe nr 1 – zakup autobusu w liczbie 1 sztuki:

Czy Zamawiający dopuści do przetargu autobus z przesuwną szybą boczną kierowcy podwójną w miejsce szyby podgrzewanej i elektrycznie sterowanej?

 Odpowiedź 2:

Nie, Zamawiający nie dopuści do przetargu autobusu wyposażonego w powyższe rozwiązania.

Pytanie 3:

Zadanie ofertowe nr 1 – zakup autobusu w liczbie 1 sztuki:

Czy Zamawiający uzna za spełniony warunek podświetlenia półek bagażowych w przypadku oświetlenia półek światłem oświetlenia wnętrza umieszczonego
w centralnej części sufitu?

Odpowiedź 3:

Tak, jeżeli oświetlenie wnętrza umieszczone w centralnej części sufitu zapewni skuteczne oświetlenie półek bagażowych podsufitowych.

Pytanie 4:

Zadanie ofertowe nr 1 – zakup autobusu w liczbie 1 sztuki:

Czy Zamawiający dopuści do przetargu autobus z siedzeniami pasażerskimi z tapicerką welurową na stronie przedniej i pokryte jednolitym materiałem tapicerowanym na tyle siedzenia?

Odpowiedź 4:

Nie, Zamawiający wymaga aby tapicerka foteli pasażerskich wykonana była tylko z jednego rodzaju materiału (welur).

 

Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

 

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek MALINOWSKI


Warszawa, dnia 19 kwietnia 2011 r.

 

SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytań dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytań bez ujawniania źródła wraz  z wyjaśnieniami.

 Pytanie 1:

dot. SIWZ, Załącznik 1A „Opis przedmiotu zamówienia”.

Czy Zamawiający dopuści autobus o ilości miejsc pasażerskich 51?

Odpowiedź 1:

Nie, Zamawiający wymaga, aby oferowany autobus był wyposażony w ilość miejsc pasażerskich w przedziale minimum 44 a maksimum 49 miejsc siedzących.  

Pytanie 2:

dot. SIWZ, Załącznik 1A „Opis przedmiotu zamówienia”.

Czy Zamawiający dopuści autobus wyposażony w silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem spełniający normę EURO 5, o mocy 215 kW?

 Odpowiedź 2:

Nie, Zamawiający wymaga, aby oferowany pojazd wyposażony był w silnik o mocy min. 250 kW.

Pytanie 3:

dot. SIWZ, Załącznik 1A „Opis przedmiotu zamówienia”.

Czy Zamawiający dopuści autobus wyposażony w mechaniczną, sześciobiegową + bieg wsteczny skrzynię biegów z retarderem elektromagnetycznym?

Odpowiedź 3:

Nie, Zamawiający wymaga aby oferowany autobus był wyposażony w min. 8 biegową skrzynię biegów zgodnie z zapisami SIWZ.

Pytanie 4:

dot. SIWZ, Załącznik 1A „Opis przedmiotu zamówienia”.

Czy Zamawiający dopuści autobus wyposażony w szybę przednią skutecznie ogrzewaną strumieniem ciepłego powietrza z nagrzewnicy umieszczonej w ścianie przodu autobusu?

Odpowiedź 4:

Nie, Zamawiający wymaga aby przednia szyba oferowanego autobusu podgrzewana była elektrycznie.

Pytanie 5:

dot. SIWZ, Załącznik 1A „Opis przedmiotu zamówienia”.

Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający rozumie pod pojęciem „półki bagażowe podsufitowe podświetlane”. Czy w dachu autobusu, nad półkami bagażowymi ma być zamontowane dodatkowe oświetlenie? Czy powyższy zapis zostanie spełniony poprzez skuteczne oświetlenie wnętrza autobusu znajdujące się w dachu pojazdu?

Odpowiedź 5:

Zamawiający dopuści takie wewnętrzne oświetlenie oferowanego autobusu, które zapewni także skuteczne oświetlenie półek bagażowych podsufitowych.

 

Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

 

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek MALINOWSKI

   


Warszawa, dnia 14 kwietnia 2011 r.

 

SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o wyjaśnieniu treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytania dotyczącego treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytania bez ujawniania źródła wraz  z wyjaśnieniem.

 Pytanie 1:

Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia w załączniku 1B zapisał:

„wyprowadzenie gniazda od akumulatora z tyłu pojazdu do podłączenia wyciągarki lawety”. Proszę o wyjaśnienie tego punktu, czy Zamawiający ma na myśli podłączenie lawety z zamontowaną wyciągarką?

 Odpowiedź 1:

Zamawiający wymaga wyprowadzenia osobnego gniazda 12 V do podłączenia wyciągarki (osobne kable) Ø 8mm na całej długości pojazdu z zamontowanym na końcu gniazdem hermetycznym na wtyk podwójny.

Pytanie 2:

Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia w załączniku 1B zapisał:

„kierownica regulowana co najmniej w płaszczyźnie pionowej”. Czy Zamawiający dopuści pojazd bez regulowanej kolumny kierownicy, ale z rozwiązaniem równorzędnym tj. pozycja kierowcy jest regulowana za pomocą fotela kierowcy z podłokietnikiem, zarówno wysokość jak i odległość?

 Odpowiedź 2:

Nie, Zamawiający wymaga aby oferowany pojazd wyposażony był w regulowaną kolumnę kierownicy co najmniej w płaszczyźnie pionowej.

Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

wz. Paweł DUTKIEWICZ

 


Warszawa, dnia 13 kwietnia 2011 r.

 

SWW/ZP-7/BFL/2011

Z A W I A D O M I E N I E

o modyfikacji treści SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

 

Dotyczy:     postępowania przetargowego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”. Oznaczenie sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

W związku z otrzymaniem zapytania dotyczącego treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”, Zamawiający działając zgodnie z zapisami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytania bez ujawniania źródła wraz  z wyjaśnieniem.

 Pytanie:

Czy Zamawiający dopuści do przetargu autobus z nadwoziem i poszyciem zewnętrznym wykonanym ze stali zabezpieczonej antykorozyjnie w procesie kataforezy zanurzeniowej?

 Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza aby nadwozie i poszycie zewnętrzne oferowanego autobusu wykonane było ze stali zabezpieczonej antykorozyjnie w procesie kataforezy zanurzeniowej.

W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia polegającej na dodaniu w załączniku nr 1 A w opisie wyposażenia - poszycie zewnętrzne wykonane z materiałów o podwyższonych właściwościach antykorozyjnych (po słowach: „tworzywa sztuczne” słów: „stal zabezpieczona antykorozyjnie w procesie kataforezy zanurzeniowej) oraz na nadaniu brzmienia w pkt. 14 Specyfikacji technicznej załącznika nr 2 A do SIWZ: „poszycie zewnętrzne wykonane z materiałów o podwyższonych właściwościach antykorozyjnych (stal nierdzewna, aluminium, tworzywa sztuczne, stal zabezpieczona antykorozyjnie w procesie kataforezy zanurzeniowej)”

 

Szczegółowych informacji udzielają p. Andrzej Endzelm, p. Łukasz Zabłocki, tel. (22) 684 66 27, tel./fax. (22) 683 23 52  w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30.

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

Marek MALINOWSKI


Warszawa dnia 11 kwietnia 2011 r.

Numer sprawy SWW/ZP-7/BFL/2011

 

MODYFIKACJA
SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Działając na podstawie art. 38 ust.4 ustawy prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zawiadamia się o dokonaniu zmiany specyfikacji istotnych warunków zamówienia na „zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę”.

W załączniku nr 5 do SIWZ - Projekt umowy ulega modyfikacji § 4 ust 1 i ust 2 otrzymując brzmienie:

§4   SPOSÓB I MIEJSCE DOSTAWY

  1. Przedmiot umowy, określony w § 1, odebrany zostanie pod względem stanu technicznego i kompletności zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy. Odbiór przedmiotu zamówienia odbędzie się w miejscu wskazanym przez Zamawiającego po uprzednim otrzymaniu pisemnego zawiadomienia od Wykonawcy z co najmniej 2 dniowym wyprzedzeniem.
  2. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z dostarczeniem pojazdu do miejsca wskazanego przez Zamawiającego oraz ponosi odpowiedzialność (ryzyko utraty, uszkodzenia itp.) za przedmiot umowy do czasu jego formalnego przyjęcia, tj. podpisania przez strony protokółu przyjęcia-przekazania.

Dokonana modyfikacja specyfikacji wiąże wykonawców z chwilą ogłoszenia treści niniejszego pisma.

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO-LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.................................................

Marek MALINOWSKI


Warszawa, dnia 7 kwietnia 2011 r.

                                                                                                   

Z A W I A D O M I E N I E

o publikacji SIWZ

oznaczenie sprawy: SWW/ZP-7/BFL/2011

   

W związku z  opublikowaniem w dniu 7 kwietnia 2011 r. ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 110578-2011, Zamawiający zamieszcza Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej www.bip.sww.gov.pl (plik: SWW_ZP-7_BFL_2011, rozszerzenie .zip).

 Szczegółowych informacji udzielają: Andrzej Endzelm, Łukasz Zabłocki tel./fax. (022) 683 23 52 (w każdy dzień roboczy w godzinach od 9.00 do 14.30).

              

 

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBA WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

wz. Paweł DUTKIEWICZ

 

 


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Ogłoszenie o zamówieniu będzie przedmiotem publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:    SŁUŻBA WYWIADU WOJSKOWEGO

al. Niepodległości 243

00-909 Warszawa 60

tel./fax. (022) 68 32 352

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę.

II.1.2) Rodzaj zamówienia:dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest zakup autobusu i samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę.

Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania ofertowe:

Zadanie ofertowe Nr 1:

– zakup autobusu w liczbie 1 sztuki;

Zadanie ofertowe Nr 2:

– zakup samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę w liczbie
1 sztuki.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

34121000-1 – autobusy i autokary;

34130000-7 – pojazdy silnikowe do transportu towarów.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:tak

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Data zakończenia: 5 miesięcy od daty zawarcia umowy.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

Wadium na poszczególne Zadania ofertowe przedmiotu zamówienia wynosi:

  1. Dla zadania ofertowego nr 1 – zakup autobusu – wadium w wysokości 11 775,00 zł. (słownie: jedenaście tysięcy siedemset siedemdziesiąt pięć złotych 00/100);
  2. Dla zadania ofertowego nr 2 – zakup samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę – wadiumw wysokości 3 000,00 zł. (słownie: trzy tysiące złotych 00/100);

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

  1. pieniądzu;
  2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
  3. gwarancjach bankowych;
  4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
    Przedsiębiorczości.

W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu obliczoną kwotę należy wpłacić przelewem z rachunku bankowego Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego w NBP o/W-wa nr 43101010100055391391200000. Dowód wniesienia wadium w pieniądzu musi zawierać w rubryce „tytułem” sformułowanie ze zwrotem „wadium w sprawie nr SWW/ZP-7/BFL/2011 zadanie ofertowe nr ……” i należy załączyć go do oferty.

W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt. 10.3 SIWZ oryginał dokumentu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.

Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 pkt 1i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

-      spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy,

-      nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy,

  1. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia” na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • Oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ;
  • Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ;
  • Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  • Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  • Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  • Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczącego niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

 

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

 

  • nie otwarto wobec niego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
    o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  •  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
    o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

 

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.

Dokumenty, o których mowa w ppkt. 4.3.1) i 4.3.2) są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

III.6) INNE DOKUMENTY

W przypadku złożenia oferty wspólnej przez Wykonawców Zamawiający wymaga:

  1. przedłożenia pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich podmiotów biorących udział w postępowaniu (art. 23 ust. 2 ustawy) określającego jego zakres;
  2. złożenia oświadczeń, o których mowa w ppkt 1 lit. a) i ppkt 2 lit. a) SIWZ, podpisanych przez pełnomocnika;
  3. złożenia kompletu dokumentów określonych w ppkt. 2 lit. b)÷f) SIWZ przez wszystkie podmioty biorące udział w postępowaniu o zamówienie publiczne, kopie dokumentów są poświadczane przez pełnomocnika lub przez te podmioty;
  4. podpisania oferty przez pełnomocnika.

Jeśli uprawnienie osoby, która podpisała ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych Wykonawcy, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak.

 

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy oraz postanowień zawartej umowy
w następujących przypadkach i na określonych warunkach:

Zmiany korzystne dla Zamawiającego:

  • dopuszczalne jest obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy przy zachowaniu zakresu jego świadczenia umownego
  • dopuszczalne jest dostarczenie przez Wykonawcę, pojazdów o wyższych parametrach niż zaoferowane w formularzu ofertowym, odpowiadających opisowi przedmiotu zamówienia określonemu przez Zamawiającego, z jednoczesnym zachowaniem ich funkcjonalności oraz ceny określonej w ofercie.

Zmiany niekorzystne dla Zamawiającego:

  • dopuszczalne jest wydłużenie terminu wykonania umowy z powodu siły wyższej albo z powodu okoliczności, za które wyłączną winę ponosi Zamawiający,
  • inne niekorzystne dla Zamawiającego zmiany umowy dopuszczalne są tylko jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków, spełnienie świadczenia przez Wykonawcę byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby mu rażącą stratą, czego nie można było przewidzieć na dzień zawarcia umowy.

Zmiany neutralne dla Zamawiającego:

  • dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np.: zmiana siedziby, adresu, nazwy).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia będzie dostępna na stronie: www.bip.sww.gov.pl od momentu publikacji ogłoszenia o zamówieniu
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:Warszawa, Al. Niepodległości 243, wejście B tel. wew. 832 352, po publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:16.05.2011 godzina 11:00, miejsce: osobiście lub kurierem: Warszawa,
Al. Niepodległości 243, wejście B tel. wew. 832 352, lub przesłać na adres:

                                                         Służba Wywiadu Wojskowego

Biuro Finansowo – Logistyczne

Sekcja Zamówień Publicznych

00-909 Warszawa 60

IV.4.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej:nie

 

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.

V.1) PROCEDURY ODWOŁAWCZE

 

V.2) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa                                    Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy                                   ul. Postępu 17 A

Miejscowość                                        Warszawa

Kod pocztowy:                                    02-676

Tel.              (22) 458 78 40

Faks:            (22) 458 78 00

Kraj:             Polska

E-mail:          odwolania@uzp.gov.pl

 

V.3) Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat składania odwołań:

1. Odwołanie wnosi się:

1)  w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób - w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8;

 

2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie:

1)  10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8;

 

3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 1 i 2 wnosi się:

1)  w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 - w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;

 

4. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił wykonawcy do złożenia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

1)  15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę - ogłoszenia o udzieleniu zamówienia z uzasadnieniem;

2)  6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający:

a)nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo

b)opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki;

3)  1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający:

a)nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo

b)zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę.

 

 ZAŁĄCZNIK I – INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1NAZWA: Zadanie ofertowe nr 1.

  1. Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:zakup autobusu
    w liczbie 1 sztuki.
  2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):34.12.10.00-1.
  3. Czas trwania lub termin wykonania:Data zakończenia: 5 miesięcy od daty zawarcia umowy.
  4. Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2NAZWA: Zadanie ofertowe nr 2.

  1. Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:zakup samochodu ciężarowego z zabudową kontenerową wyposażonego w windę w liczbie 1 sztuki.
  2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):34.13.00.00-7.
  3. Czas trwania lub termin wykonania:Data zakończenia: 5 miesięcy od daty zawarcia umowy.
  4. Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

DYREKTOR

BIURA FINANSOWO – LOGISTYCZNEGO

SŁUŻBY WYWIADU WOJSKOWEGO

 

.......................................................

wz. Paweł DUTKIEWICZ

Metadane

Data publikacji : 04.04.2011
Data modyfikacji : 12.05.2011
Podmiot udostępniający informację:
Służba Wywiadu Wojskowego
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Redaktor3
Osoba udostępniająca informację:
Redaktor3
Osoba modyfikująca informację:
Redaktor3

Opcje strony

do góry